Wednesday 1 July 2015

6 Bulan di SKTSG

Lame dah tak update blog. sedar tak sedar dah 6 bulan atau nak masuk 7 bulan aku bergelar guru di SK Taman Seri Gombak. Walaupun hakikatnya aku rasa sunyi hidup ni berjauhan dengan suami aku, namun aku kena kuat demi masa depanku. Orang berjaya pantang mengalah, masalah peribadi berjauhan dengan suami bukan sebab untuk aku berundur. Kerana inilah kejayaan yang aku usahakan setahun setengah bergelar pelajar Diploma perguruan Lepas Ijazah.
Hidup di kota raya mengajar aku erti berdikari, mengajar aku erti menghargai dan pengalaman2 yang ku kutip selama 6 bulan ini serba sedikit mematangkan aku menjadi seseorang yang menghargai diri sendiri dan orang disekelilingku.
Cubaan pertama permohonan tukar ke Terengganu telah pun gagal. But, aku takkan pernah berputus asa memohon dan merayu ditukarkan demi menjalankan tanggung jawab yang sempurna sebagai seorang isteri. Semoga ini tahun pertama dan terakhir aku berkhidmat di sini. Because of him... Fazli

Disinilah kediamanku kini

No comments: